La-Coche!

[Multi] EA achète Codemasters pour 1.2b

iZer · 5 · 452

Hors ligne iZer

• Membre Coché
  • Fanboys hater

“We believe there is a deeply compelling opportunity
in bringing together Codemasters and Electronic Arts to create amazing and innovative new racing games for fans. Our industry is growing, the racing category is growing, and together we will be positioned to lead in a new era of racing entertainment. We have admired Codemasters’ creative talent and high-quality games for many years. With the full leverage of EA’s technology, platform expertise, and global reach, this combination will allow us to grow our existing franchises and deliver more industry-defining racing experiences to a global fan base. We are pleased that both our Boards of Directors are recommending this transaction, and we look forward to welcoming such an exciting and talented team to the Electronic Arts family,”

EA est maintenant propriétaire des studios :

Codemasters
- Dirt
- Dirt Rally
- F1
- GRID

Codemasters Cheshire (Anciennement Evo Studios de Sony)
- Onrush
- Dirt 5

Slightly Mad Studios
- Fast & Furious Crossroads
- Project Cars

J'imagine que c'est la prochaine destination pour la série Need for Speed. Je crois que c'est la fin pour les GRID.  :'(
XSX: NHL 21
PS5: Marvel Avengers, Assassin's Creed Origins, Genshin Impact.

Hors ligne Yan

• Membre Coché
Ont va peut etre enfin avoir des bon need for speed
Honnêtement je pense que c correct
Tu le voyais que le dernier GRID manquait de budget

Hors ligne Darkman

• Membre Coché
Wow m'attendait pas à cette nouvelle.

Mais bon j'espère qu'EA va pas s'arranger pour milker au max ces franchises là...

Hors ligne Jason Frost

• Membre Coché
Cependant le deal avec EA n'est pas encore conclu.

Take-Two Interactive avaient aussi l'intention d'acheter Codemasters pour 1 milliard le mois dernier, sauf que EA offrent maintenant 1.2 milliard.

Take-Two Interactive ou même une autre compagnie pourraient à nouveau faire une contre-offre si ces derniers veulent vraiment mettre la main sur Codemasters.

Supposément que Take-Two Interactive devraient annoncer quelque chose demain avant-midi.

https://ir.take2games.com/news-releases/news-release-details/take-two-interactive-software-inc-provides-statement-regarding

Hors ligne Jason Frost

• Membre Coché